Özet:
Bu tez çalışmasında, görsel medya unsurları bağlamında özellikle sinema ve müzik merkezli analizlerle bu branşlardaki işitsel parametrelerin algılanmasına ve uygunlanmasına yönelik metotlar geliştirilmiştir. Bu metotların geliştirilmesi esnasında, sinematografik ve metinsel unsurlar ile müziğin ilişkisi incelenerek merkez branşların yanı sıra farklı alanlardan kullanıcıların da algısı düşünülerek yeni bir önerme dizisi oluşturulmuştur. Bu çalışma ile kullanıcıların, müzik ya da sinematografi hakkında yeteri düzeyde bilgi, beceri ve tecrübe sahibi olmaması durumunda bile bu yöntemin rehberliğinde multimedya araçlarındaki işitsel unsurların kullanım biçimlerine dair uygun bir kültür seviyesine gelmesi sağlanacaktır. Bu bağlamda disiplinler arası yeni bir eğitim modeli önermesinin de nihayetinde işitsel, görsel ve metinsel analizler yapılmıştır ve bunlara yönelik metotlar ile de ilgili aktarım biçimleri geliştirilirken, kullanıcının hızlı öğrenimini destekleyici bu aktarımların sağlamaları da metinde bahsi geçecek derslerin bünyesindeki veriler üzerinden sunulmaya çalıştırılacaktır. Diğer bir önemli nokta da film için bestelenmiş müziği, kendi anlatısından ve bilgi penceresinden değil, mevcut müzikal teknikleri, üslupları ve doğru kullanım biçimlerini evrimleştirip yeniden üreterek; hedeflenen ortak ve basit algı bütünlüğünde, ilgili branşlar dışından da okunabilecek analizler sunmaktır. Bu noktada metinde yer alan müzik merkezli olan tüm ifade, kavram ve aktarımlar ses tasarımından da bağımsız ele alınmayacaktır. Bu sebeple de bu kavramların paralel kullanımlarını içerir dinamiklerde metin içerisinde kullanılmış ve uygulanmıştır.