Özet:
Bu araştırma, Türk müziği ses eğitimi lisans öğrencilerinin makamsal müzikle ses
açma egzersizleri yapabilmeleri için bir öneri niteliğindedir. Türk müziği ses eğitimi öğrencilerinin egzersizleri piyano eşliğinde çalışmasının, derse giriş aşamasında iken, makamsal müzikteki komalara uyum sağlamalarına yeterli olmadığı görülmüştür. Bu sebeple araştırmanın sorunsalı, “Türk müziği ses eğitimi öğrencilerinin makamsal müzik sistemine göre de egzersiz yapamıyor olmaları” olarak tespit edilmiştir. Araştırmada konuyla ilgili gözlem teknikleri ve röportajlara yer verilmiş, birçok ses eğitimi öğrencisinin piyano eşliğinde şan tekniğiyle yapmış olduğu çeşitli egzersizler tespit edilmiştir. Öğrencilerin Türk müziği ses egzersizlerine yatkınlık göstermesi ve gelecekte konuyla ilgili yapılacak çalışmalara ışık tutması amacıyla, öneri niteliğinde “alana yönelik makamsal alıştırmalar” hazırlanmıştır.