Özet:
Bu çalışmada kamu ve özel sektörde çalışan orta ve üst düzey yöneticilerin duygusal zekası, örgütsel öğrenme, ürün ve hizmetlerde yapılan ürün inovasyonu ve yönetim inovasyonu ve firma performansı arasındaki ilişkisini incelemeyi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, duygusal zeka, yönetim inovasyonu ürün inovasyonu, ve firma performansı arasındaki ilişkisi faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanarak incelenmiştir. Örneklem grubu İstanbul'da faaliyet gösteren 12 farklı kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışan 295 orta ve üst düzey yöneticilerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan orta ve üst düzey katılımcılara, katılımcıların demografik bilgileri, duygusal zeka, örgütsel öğrenme, ürün inovasyonu, yönetim inovasyonu ve firma performansı ile ilgili sorulardan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçları Spss 21 paket programı ile incelenmiştir. Veri analizinde, frekans analizleri, tanımlayıcı istatistikler, güvenirlik analizi, Pearson Korelasyon analizi, faktör analizi ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda, duygusal zeka, örgütsel öğrenme, ürün inovasyon, yönetim inovasyonu ve firma performansı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada sonucunda örgütsel öğrenme ve ürün inovasyonunun duygusal zeka ile firma performansı ilişkisinde aracılık ettiği, yönetim inovasyonunun ise duygusal zeka ile firma performans ilişkisinde aracılık etmediği sonucuna varılmıştır.