Özet:
Bu çalışmada akademisyenlerin ait oldukları kuşaklara göre motive edici faktörlerin farklılık gösterip göstermediği tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde kuşak kavramına, kuşak türlerine ve kuşakların özeliklerine değinilmiş, ikinci bölümde motivasyon kavramı tanımlanmış ve motivasyon teorileri açıklanmış, üçüncü bölümde ise çalışanları motive eden faktörler kısaca tanımlanmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında İstanbul'da bulunan vakıf ve devlet üniversitelerinde çalışan, üç farklı kuşaktan 128 öğretim görevlisine ve yardımcısına, "Jaroslawa Kubatova ve Adela Kukelkova" tarafından geliştirilen iki ölçekli anket uygulanmıştır. Anket çalışanları motive eden faktörleri ve iş yerinde çalışanlar için önemli olan iş değerlerini tespit etmeye yönelik hazırlanmıştır. Süre kısıtı sebebiyle anket Türkiye'deki tüm üniversitelere dağıtılamamıştır. Araştırma sonuçları SPSS 22 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans analizi, tanımlayıcı istatistiki analizler, güvenilirlik analizi, geçerlilik analizi, T-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, Bebek Patlaması kuşağı diğer adıyla Sandviç kuşağı, X kuşağı ve Y kuşağı üyelerinin farklı motivasyon faktörleri tarafından motive oldukları tespit edilmiştir. Bebek Patlaması kuşağı üyelerinin, işleri için fedakarlıktan kaçınmadıkları ve işlerine çok değer verdikleri, X kuşağı üyelerinin iş yeri atmosferi ile görevlerde özerk olmaya en az önem veren kişiler olduğu, Y kuşağı üyelerinin mesleki gelişim ve kariyer fırsatları ile finansal ödüllere en çok önem veren kişiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ankete katılan üç kuşağın da eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile esnek çalışma imkanlarına verdikleri önemin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada ayrıca kuşakları motive eden faktörlerin medeni durum, çalışılan sektör ve cinsiyet değişkenlerine göre de farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.