Özet:
Dünyada yaşanan değişimin hem insan hayatına hem de işletmelerin çalışma
tarzına yansıması, çeşitli meslek kollarının ortaya çıkması, çalışanlar için çeşitli iş
fırsatlarının doğması gibi faktörler işveren markası kavramının doğmasına ve popüler
hale gelmesine neden olmuştur. İşveren markası kavramının, işletmenin iç ve dış
paydaşlarının algısına dayanması nedeniyle işveren markası kapsamında yapılan
uygulamaların net ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmesi oldukça büyük önem
taşımaktadır. Bu noktada, işletmelerin hem iç hem de dış paydaşları ile ilişkilerine ve
iletişimine aracılık eden sürdürülebilirlik raporları önem kazanmaktadır.
Bu araştırmada, 2017 yılı BIST sürdürülebilirlik endeksinde yer alan 63 şirket
arasından seçilen 7 bankanın sürdürülebilirlik raporlarında, işveren markasını ortaya
koyan uygulamalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Seçilen 7 bankanın sürdürülebilirlik
raporları nitel araştırma yöntemi olan içerik analizi ile incelenmiştir. Elde edilen
bilgilere göre, işveren markası boyutlarının tamamını karşılayan Akbank, Türkiye
Sınai ve Kalkınma Bankası, Yapı ve Kredi Bankası olduğu varsayılmıştır, işveren
markası boyutları ayrı ayrı ele alındığında da, bankalar arasında farklılaşmalar
bulunmaktadır.