YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Örgüt kültürü tipleri ile çalışanların kurumsal itibar algı ilişkisinin incelenmesine yönelik özel sektörde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Acarol, Taner Deniz
dc.date.accessioned 2021-12-07T08:08:18Z
dc.date.available 2021-12-07T08:08:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/11986
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, kurumların başarılı bir şekilde hayatta kalmalarında en önemli faktörlerin başında gelen örgüt kültürü ile kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmamızda özel sektörde faaliyet gösteren dünya çapında bir teknoloji firması seçilmiş ve bu firmanın dört farklı ülke ofisinde toplam 47 kişiyle çalışma yürütülmüştür. Örneklemimizde yer alan çalışanlara, demografik sorularla beraber hem mevcut örgüt kültürü tipi algılamaları hem de tercih ettikleri örgüt kültürü tipi ile ilgili anket soruları yöneltilmiştir. Bu bilgilerle beraber, kişilerin kurumlarına dair olan itibar algıları da öğrenilmiştir. Yapılan parametrik olmayan analizlerde, algılanan örgüt kültürü tipi ile kurumsal itibar algısı arasında bir ilişki olduğunu kanıtlayacak çıktılar elde edilememiştir. Bununla beraber, kişilerin algılanan örgüt kültürü tipi ve tercih ettikleri örgüt kültürü tipi arasındaki uyum/uyumsuzlukla, itibar algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş; kişilerin çalıştıkları şirketteki kültür ile tercih ettikleri kültür uyuştuğunda, algılanan kurumsal itibar seviyesinin yükseldiği tespit edilmiştir. Yapılan diğer analizlerde ise, bulunulan ülke ofisi ile mevcut örgüt kültürü tipi arasında bir bağ bulunmuştur. Bu da göstermektedir ki, farklı ülkelerde aynı şirket adına çalışan kişiler, farklı örgüt kültürü tiplerine maruz kalabilmektedir. Ayrıca, çalışanların kıdemi ile algıladıkları mevcut örgüt kültürü tipi arasında da bir bağ bulunmuştur. Bununla beraber çalışılan ülke ofisi ve çalışanların kıdemi ile kurumsal itibar algısı arasında yine istatistiki olarak anlamlı bir bağ olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın son bölümünde, bulunan sonuçlara açıklamalar getirilmiş, çalışmanın kısıtları değerlendirilmiş ve de hem iş dünyası hem de gelecekteki akademik çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Örgüt kültürü en_US
dc.subject Örgüt kültürü tipi en_US
dc.subject Kurumsal itibar en_US
dc.title Örgüt kültürü tipleri ile çalışanların kurumsal itibar algı ilişkisinin incelenmesine yönelik özel sektörde bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster