Özet:
Finansal farkındalık sürecinde bireyi ve toplumu etkileyen birçok unsur bulunmaktadır. Bu unsurların en önemlilerinden biri, dördüncü büyük güç olarak tanımlanan kitle iletişim araçlarıdır. Çalışmanın ana amacı, finansal farkındalık yaratılması süreci ile kitle iletişim araçlarında yer alan yayınlar arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığını tespit etmektir. Bu bağlamda, finansal farkındalığın temel belirleyicilerinden olan risk çeşitlendirme becerisi ile kitle iletişim araçlarında yer alan haberlerin yatırım tercihine etkisi arasındaki ilişki ve enflasyonun alım gücüne etkisi ile kitle iletişim araçlarında yer alan haberlerin harcamalara etkisi arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca kitle iletişim araçlarından ekonomi/finans haberlerini takip etme sıklığı ile kitle iletişim araçlarının finansal bilgiyi arttırmaya yönelik yayınlarının yeterliliği düşüncesinin demografik özellikler arasındaki (cinsiyet, bölüm, iş/staj durumu, aylık gelir, anne-baba öğrenim düzeyi) ilişkisi ele alınmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak bu ilişkiyi ölçmek için anket kullanılmıştır. Anketin ilk bölümünde; finansal farkındalık, ikinci bölümünde kitle iletişim araçlarının finansal farkındalıkla ilişkisi, son bölümünde demografik bilgilerle ilgili sorular bulunmaktadır. Örneklemi, YTÜ İİBF 3. ve 4. sınıf ile SBE İktisat, İşletme, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler programlarından 201 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları SPSS 18 programı ile analiz edilmiştir. Veri analizinde; frekans analizi, çapraz tablo analizi, ki-kare analizi ve fisher's exact test uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin risk çeşitlendirme becerisi ile kitle iletişim araçlarında yer alan haberlerin yatırım tercihine etkisi arasında ilişki olduğu görülmüştür. Enflasyonun alım gücüne etkisi ile öğrencilerin harcamalarının kitle iletişim araçlarında yer alan haberlerden etkilenmesi arasında ise ilişki bulunmamıştır. Kitle iletişim araçlarından ekonomi/finans haberlerini takip etme sıklığı öğrencilerin cinsiyetine göre farklılık gösterirken; bölümüne, iş/staj durumuna, aylık gelirine, anne ve babasının öğrenim düzeyine göre farklılık göstermemiştir. Son olarak, kitle iletişim araçlarının finansal bilgiyi arttırmaya yönelik yayınlarının yeterliliği düşüncesi öğrencilerin bölümüne göre farklılık gösterirken; cinsiyetine, iş/staj durumuna, aylık gelirine, anne ve babasının öğrenim düzeyine göre farklılık göstermemiştir.