YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kamu kurumlarında itibar yönetimi ve sağlık bakanlığı çalışanlarının kurumsal itibar algısına yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdem, Yücel
dc.date.accessioned 2021-12-08T07:13:32Z
dc.date.available 2021-12-08T07:13:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12008
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 en_US
dc.description.abstract Küreselleşen ve her geçen gün daha hızlı değişen piyasa koşullarında modern yönetim yaklaşımlarından biri olarak ortaya çıkan itibar yönetimine ilişkin araştırmalar önem kazanmıştır. Uluslararası rekabetin bütün alanlarda etkisini artırdığı günümüzde organizasyonlar kurumsal itibarlarının etkili bir şekilde yönetilmesi gerektiği bilinci ile hareket etmektedirler. Sağlık Bakanlığı ülke genelinde kamusal fayda ve yarar gözeterek toplumun bütün kesimlerine hizmet sunması sebebiyle yeni yönetim anlayışına uyum sağlaması beklenen kurumların başında gelmektedir. Araştırmanın amacı kurumun en önemli paydaşı olan çalışanlar nezdinde Sağlık Bakanlığının kurumsal itibar algısının belirlenmesidir. Çalışmanın ilk bölümünde, kurumsal itibarın kavramsal çerçevesi oluşturularak kurumsal itibarın unsurları, temel bileşenleri ve paydaşlar üzerindeki etkileri ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde, kurumsal itibar yönetimi kavramı kamu kurumları açısından ele alınmış, itibara etki eden olası tehditler ve itibarı sağlamanın koşulları incelenmiştir. Son bölümde ise bakanlık merkez teşkilatında görev yapan 300 çalışana anket yöntemi kullanılarak hazırlanan 5 farklı boyutta, toplam 21 maddeden oluşan sorular yöneltilerek kurumsal itibarı nasıl gördükleri sorulmuştur. İtibar algılarını ölçmek için elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler neticesinde çalışanların kurumsal itibarı sosyo-demografik değişkenlere göre hangi düzeyde algılandıkları belirlenmiştir. Ayrıca Bakanlığın itibarına etki eden bileşenlerin hangi başlıklar altında toplanabileceği görülmüş ve etkin bir itibar yönetimin sağlanmasına ilişkin öneriler getirilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Kamu kurumları en_US
dc.subject İtibar yönetimi en_US
dc.subject Çalışanlar en_US
dc.title Kamu kurumlarında itibar yönetimi ve sağlık bakanlığı çalışanlarının kurumsal itibar algısına yönelik bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster