Özet:
Küreselleşen ve her geçen gün daha hızlı değişen piyasa koşullarında modern yönetim
yaklaşımlarından biri olarak ortaya çıkan itibar yönetimine ilişkin araştırmalar önem
kazanmıştır. Uluslararası rekabetin bütün alanlarda etkisini artırdığı günümüzde
organizasyonlar kurumsal itibarlarının etkili bir şekilde yönetilmesi gerektiği bilinci
ile hareket etmektedirler.
Sağlık Bakanlığı ülke genelinde kamusal fayda ve yarar gözeterek toplumun bütün
kesimlerine hizmet sunması sebebiyle yeni yönetim anlayışına uyum sağlaması
beklenen kurumların başında gelmektedir. Araştırmanın amacı kurumun en önemli
paydaşı olan çalışanlar nezdinde Sağlık Bakanlığının kurumsal itibar algısının
belirlenmesidir. Çalışmanın ilk bölümünde, kurumsal itibarın kavramsal çerçevesi
oluşturularak kurumsal itibarın unsurları, temel bileşenleri ve paydaşlar üzerindeki
etkileri ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde, kurumsal itibar yönetimi kavramı kamu
kurumları açısından ele alınmış, itibara etki eden olası tehditler ve itibarı sağlamanın
koşulları incelenmiştir. Son bölümde ise bakanlık merkez teşkilatında görev yapan 300
çalışana anket yöntemi kullanılarak hazırlanan 5 farklı boyutta, toplam 21 maddeden
oluşan sorular yöneltilerek kurumsal itibarı nasıl gördükleri sorulmuştur. İtibar
algılarını ölçmek için elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek
değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler neticesinde çalışanların kurumsal itibarı
sosyo-demografik değişkenlere göre hangi düzeyde algılandıkları belirlenmiştir.
Ayrıca Bakanlığın itibarına etki eden bileşenlerin hangi başlıklar altında
toplanabileceği görülmüş ve etkin bir itibar yönetimin sağlanmasına ilişkin öneriler
getirilmiştir.