YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Üst düzey yöneticilerin stratejik anlamlandırmasına yönelik nitel bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gözde, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-12-09T08:02:29Z
dc.date.available 2021-12-09T08:02:29Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12041
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Günümüzde değişimin hızı geçmiştekinden çok farklı şekilde hiç olmadığı kadar dinamik ve yıkıcıdır. Şirketlerin bu değişimi yakalaması, adapte olması ve doğurabileceği muazzam fırsatlardan yararlanabilmesi içinse üst düzey yöneticilerin biliş yapısı, karar kalitesi, cesareti ve buna yönelik akıllı stratejileri hayata geçirmesi insanlığın ve kurumların geleceği üzerinde hayati rol oynamaktadır. Bu araştırmada, son dönemde stratejik değişim üzerine yapılan çalışmalarda ağırlığı gün geçtikçe artan ve temel olarak belirsizliklerin anlamlandırılarak yapılandırılması olarak tanımlayabileceğimiz ‘’anlamlandırma’’ kavramı strateji perspektifi üzerinden incelenmektedir. Şirketlerde stratejik karar verme üzerinde önemli rol oynayan üst düzey yöneticilerin kendilerine tahsis edilen stratejik rolleri nasıl etkiledikleri, gelecek üzerinde etkili olacak belirsizlikleri nasıl anlamlandırdıkları ve buna yönelik stratejileri nasıl inşa ettiklerine dair bir çerçeve sunulmaktadır. Aynı zamanda alan yazınında şirketlerdeki anlamlandırma süreçlerinin araştırılmasına dair boşluğa da bir katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi kullanılarak Türkiye’nin en büyük holding şirketlerinden birine bağlı olarak otomotiv sektöründe uluslararası ölçekte faaliyet gösteren şirkette stratejik karar verici pozisyonda rol oynayan 10 üst düzey yöneticiyle yüz yüze yapılan görüşmelerin betimsel bir yaklaşımla sistematik analizi sonucu elde edilen bulguların yorumlanmasına dayanmaktadır. Araştırma sonucunda ise şirketlerde karar verici pozisyonda görev yapan üst düzey yöneticilerin gelecek belirsizlikleri beş aşamada anlamlandırdığı ve bu sürecin kapsayıcı bir haritası ortaya konmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Anlamlandırma en_US
dc.subject Stratejik anlamlandırma en_US
dc.subject Stratejik değişim en_US
dc.subject Strateji inşası en_US
dc.title Üst düzey yöneticilerin stratejik anlamlandırmasına yönelik nitel bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster