YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sosyal medya tercihlerinde kullanıcıyı etkileyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dağıtmaç, Murat
dc.date.accessioned 2021-12-09T11:37:21Z
dc.date.available 2021-12-09T11:37:21Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12056
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015 en_US
dc.description.abstract Türkiye genelinde sosyal medya kullanıcılarının demografik yapısını, hangi sosyal medya mecrasını ne için kullandığını, sosyal hayattaki davranışlarıyla sosyal medya mecrasındaki davranışlarını karşılaştırmak bu tezin genel amacını oluşturmaktadır. Tezin ilk bölümünde hızlı bir şekilde gelişen sosyal medya mecrasının geldiği noktada çözümlenmesi gereken problemlerinden birisi “kullanıcılar hangi sebeplerle sosyal medyayı tercih eder ve hangi sosyal medya mecrasını tercih sebepleri nelerdir” problemi ortaya çıkartılmıştır. İkinci bölümde, sosyal medyanın tarihçesi, hangi teknolojik alt yapıyla birlikte insanlar için artık bir ihtiyaç haline geldiğini ve Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya mecraları incelenmiştir. İletişim kavramının geleneksel kavramdan çıkıp bireyler için yeni bir iletişim mecrası haline gelmesi, algı, bilinç ve bilinç dışı kavramlarıyla birlikte incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Türkiye genelinde demografik yapıya uygun şekilde Method Research Company danışmanlığında 700 kişiyle yüz yüze anket yapılmıştır. Bu anketin neticesinde masa başı editörlerinin, yapılan araştırmanın gerçekliğine kuşku düşürecek anketleri eleme yapmasıyla sayı 616 ya kadar indirilmiştir. Bu anketin içerisinde sosyal medya kullanıcılarının demografik yapısı, günlük internete bağlanma süreleri, sosyal medyada vakit geçirme süreleri ve Psikolojik Analiz Soruları’ da eklenerek sosyal medya kullanıcılarının davranış şekilleri incelenmeye çalışılmıştır. Tüm davranış şekilleri cinsiyet, il, eğitim ve yaş grupları olarak baz alınıp incelenmiştir. Son bölümde ise sonuç ve öneriler kısmı olarak ikiye ayrılmıştır. Sonuç kısmında kişilerin genel kullanımı, tercih ve kullanıcı davranışlarıyla alakalı araştırma sonuçları değerlendirilmiştir. Öneri kısmında ise kurumların sosyal medya kullanırken kişilerin kullanım davranışlarına göre nasıl sosyal medya stratejisi geliştirmeleri konusunda öneriler ortaya konulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Sosyal medya en_US
dc.subject Sosyal medya kullanıcı davranışları en_US
dc.subject Web 2.0 en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.title Sosyal medya tercihlerinde kullanıcıyı etkileyen faktörler en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster