Özet:
Sanat, evrensel bir dile sahiptir. Bu nedenle herkes tarafından anlaşılabilir olması
gerekmektedir. Sanat eğitiminin katkısı, bireyin gelişimi için gerekli olan farklı
disiplinlerin öğretiminde yadsınamaz bir gerçek olduğu kanıtlanmış bilimsel bir
bilgidir. Sanatla birlikte gelişim gösteren sanat eğitimi, görsel olan her biçim için
devamlılığı sağlar ve öğrenmeyi güçlendirir.
Okul öncesi dönemde sanat eğitimi, bireylerin gelişim, öğrenme ve yaratıcılıklarını
destekleyen uygulamaları ve faaliyetleri kapsamaktadır. Ailede başlayan eğitim, okul
ve çevre ile devam etmektedir. Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi alan bireyler
yaratıcılık bakımından gelişmiş olup bakış açıları daha estetik ve farkındalık sahibi
kişiler olarak yetiştikleri görülür. Bu dönemde alınan sanat eğitimi bireylerin sanat
ve diğer disiplinlerle akademik bir bağ kurabilmesini sağlayacaktır. Sanatı
teknolojiyi kullanarak eğitim sürecine aktarmak bireyin öğrenmesini doğrudan
etkilemektedir. Okul öncesi bireylerde sanatı sevdirmek ve estetik bakış açısı
oluşturup öğrenmeyi sağlamak için tablet ile yeni bir öğrenme modeli geliştirilmiştir.
Bu öğrenme modeli, küçük yaşlardaki bireylerin görsel algılarında anlamlı bir sonuç
oluşturmaktadır.
Sanat içerikli aplikasyon eğitimi, okul öncesinde 4-6 yaş arasındaki çocuklarla
bireysel olarak gelişimlerini destekleyecek yönde bir uygulama olarak geliştirilmiştir.
Uygulama, bireyin yaşı, öğrenim durumu, algı ve görsel zekası dikkate alınarak
hazırlamış olup, dijital bir ortamda güncel kullanılan tablette uygulanmıştır.
Uygulama sonrasında bireylerin öğrendiklerini ölçebilmek için anket yapılmıştır.
Bireylerin gelişimlerini destekleyecek açık uçlu soruyla yorumlama, analiz
yapabilme yetenekleri çözümlenmiştir.
Okul öncesi bireylerin sanat eğitimlerini destekleyecek olan aplikasyon oyun
yöntemi kullanılarak mantıksal düşüncelerinin eğitilmesi, bilişsel, duyuşsal ve
akademik becerilerin geliştirilmesi amaçlanmıştır.