Abstract:
Konu ve çerçeve açısından bu çalışma, sosyal medya ağlarının Türkiye'de ki evreni ve etkililiği ile fotoğraf ve video sanatının plastik, estetik ve etik boyutları anket çalışması ve literatür taraması yapılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmamızda, betimsel araştırma modeli uygulanmıştır. Betimsel araştırma modeli; İlgi duyulan bir konu hakkında ayrıntılı bilgi toplama ve konuyu tanımlamadır. Fotoğraf ve video bölümü lisans programında öğrenim gören öğrencilere başarı, katılım ve kullanım düzeyli sorular sorularak görüşlerine başvurulmuş; tutum ölçer ve doküman incelemesi yolları tercih edilmiştir. Ayrıca Araştırma için çoktan seçmeli bir başarı testi de amaç doğrultusunda kullanılmıştır. Sosyal Medya ağlarının zaman içerisinde çeşitlenmesi ve çoğalması ile birlikte üretilen içeriğin niteliği; üreten ve tüketen denkleminde tartışmaya yol açmıştır. Güzel Sanatlar Fakülteleri bünyesinde verilen fotoğraf ve video eğitimlerinin niteliği; estetik, plastik ve etik açısından aranır olmuş ve gerekliliğine paralel önemi de artmıştır. Bu bağlamda bu tez çalışmasının en önemli çıktısı, fotoğraf ve videoya dair estetik, plastik ve etik eğitimi alan öğrencilerin, sosyal medya ağları içerisindeki paylaşımlarında mesleki birikimlerinin etkisi altında kaldıkları ortaya konulmuştur.