Özet:
Firmalar, günümüzün değişen koşullarında daha iyi ürün ve hizmet sunabilmek ve daha iyi müşteri tatmini sağlayabilmek için pazarlama stratejilerini değiştirmektedirler. Kurumsal hayırseverlik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları sıkça tartışılmaktadır. Sosyal sorunlar da; hem firmalar hem de tüketiciler açısından önemli olarak algılanmakta ve tüketicilerin sosyal sorumluluk ile ilgili endişeleri de günden güne artmaktadır. Firmalar; tüketicilerin bu sorunlarına çözümler üretmeye çalışmaktadırlar. Bu çerçevede yapılan çalışmada; amaca yönelik pazarlama kavramı ile bu uygulamaların tüketiciler üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Buna göre; amaca yönelik pazarlama, firmaların ürünlerini bir ya da daha fazla sosyal sorunla ilişkilendirerek, kar elde etmelerini sağlarken diğer taraftan, ihtiyaç durumundaki taraflara da yardım sağlamaktadır. Ayrıca, amaca yönelik pazarlama, kendilerini rakiplerinden farklılaştırmak ve rekabet avantajı sağlamak isteyen firmalar için de etkili bir araç olarak görülmektedir.