YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Contemporary art in urban Turkey: Religious motives and new trends in painting

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İpiçürük, Gülşen
dc.date.accessioned 2021-12-16T06:40:26Z
dc.date.available 2021-12-16T06:40:26Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12101
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017 en_US
dc.description.abstract No matter how enlightened with secular, scientific and technological developments, the contemporary world society has been striving to fill the spiritual gap created by the modern era. This gap, especially deepened in the last decade, has led societies to re-embrace their religious and national values all over the world. This tendency verifies the concept of Post-Secularism, proposed by Jürgen Habermas, as the inevitable consequence of secularism and the continuation of post-modernism. The aim of this study is to examine whether this tendency has also been experienced in today's Turkey through a thorough research in the contemporary art market. In this research, hundreds of oil paintings exhibited during the last decade of the Turkish art market are examined and the most appropriate samples are selected for visual discourse analysis. During the analysis, it is observed that there is an increasing tendency in prevalance to revive the Islamic symbols and traditional Turkish motifs within the contemporary oil paintings in Turkish art market. In order to understand how to read these religious and traditional discourses in the paintings, this thesis is based on the Art Theory of Pierre Bourdieu and the study of Re-invention of Tradition by Eric Hobsbawm. en_US
dc.description.abstract Her ne kadar seküler, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile aydınlanmış olsa da, çağdaş dünya toplumu modern çağın açmış olduğu manevi boşluğu doldurma çabasındadır. Özellikle son on yıldır daha da derinleşen bu boşluk, toplumları dini ve milli değerlerine yeniden sarılmaya yöneltmiştir. Bu eğilim, Jürgen Habermas'ın öne sürdüğü post-modernizmin devamı ve sekülerizmin kaçınılmaz sonucu olan postsekülerizmin günümüzde yaşanmakta olduğunu göstermektedir. Bu tez, Türkiye'de de böyle bir eğilimin yaşanmakta olduğu gerçeğini, çağdaş sanat piyasasını inceleyerek ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, Türk sanat piyasasının son on yılında sergilenen yağlı boya resimler incelenmiş ve araştırmanın amacına uygun örneklerin görsel söylem çözümlemesi yapılmıştır. İncelenen resimlerde, tıpkı geleneksel el sanatlarında olduğu gibi çağdaş yağlı boya resim sanatında da İslami semboller ile geleneksel Türk motiflerine rastlanmıştır. Bu inceleme sonucunda, yağlı boya resimlerde dinin ve geleneğin yeniden doğuşu yönünde gözle görülür bir eğilim olduğu kanaatine varılmıştır. Çağdaş Türk sanat piyasasında çoğunlukta olan bu tür resimlerdeki dini ve geleneksel söylemleri daha iyi okuyabilmek için Pierre Boerdieu'nun Sanat Teorisine ve Eric Hobsbawm'ın Geleneğin Yeniden İcadı adlı çalışmasına başvurulmuştur. tr
dc.language.iso en en_US
dc.subject Turkish Paintings en_US
dc.subject Post-secularism en_US
dc.subject Jürgen Habermas en_US
dc.subject Pierre Bourdieu en_US
dc.subject Eric Hobsbawm en_US
dc.subject Re-invention of tradition en_US
dc.subject Discourse analysis en_US
dc.title Contemporary art in urban Turkey: Religious motives and new trends in painting en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster