YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Türkiye'nin ihracatında yoğun ve yaygın ticaretin rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Taştan, Vahap
dc.date.accessioned 2021-12-22T06:28:33Z
dc.date.available 2021-12-22T06:28:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12151
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016 en_US
dc.description.abstract Bu çalışma Türkiye'nin 2002 – 2014 yılları arasındaki AB-15 ülkelerine olan ihracatını yoğun ve yaygın ticaret çerçevesinde ayrıştırmayı amaçlamaktadır. Hummels ve Klenow (2005)’de geliştirilen ayrıştırma modeli ile yapılan çalışma sonucunda ulaştığımız sonuçlara göre Türkiye'nin söz konusu bölgeye ilişkin yaygın ticaret düzeyinin oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bir başka deyişle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün kategorilerinin AB-15’in toplam ithalatı içerisindeki oranının yüksek olduğu bulgulanmıştır. Bunun yanında, Türkiye'nin kendi ihraç malı kategorilerinde AB-15 ülkelerinin ithalatı içindeki payı (yoğun ticaret) makul bir düzeydedir. Bu nedenle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün çeşidinden (yaygın ticaret) çok ihraç ettiği ürünlerin hacmini arttırmaya yönelik politikaların, Türkiye'nin ihracatını artırabilmesi için daha yüksek bir potansiyel taşıdığı söylenebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Yoğun ticaret en_US
dc.subject Yaygın ticaret en_US
dc.subject Türkiye'nin ihracat yapısı en_US
dc.subject Türkiye'nin AB-15 ülkeleri ile ticareti en_US
dc.title Türkiye'nin ihracatında yoğun ve yaygın ticaretin rolü en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster