Özet:
Bu çalışma Türkiye'nin 2002 – 2014 yılları arasındaki AB-15 ülkelerine olan ihracatını yoğun ve yaygın ticaret çerçevesinde ayrıştırmayı amaçlamaktadır. Hummels ve Klenow (2005)’de geliştirilen ayrıştırma modeli ile yapılan çalışma sonucunda ulaştığımız sonuçlara göre Türkiye'nin söz konusu bölgeye ilişkin yaygın ticaret düzeyinin oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bir başka deyişle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün kategorilerinin AB-15’in toplam ithalatı içerisindeki oranının yüksek olduğu bulgulanmıştır. Bunun yanında, Türkiye'nin kendi ihraç malı kategorilerinde AB-15 ülkelerinin ithalatı içindeki payı (yoğun ticaret) makul bir düzeydedir. Bu nedenle, Türkiye'nin ihraç ettiği ürün çeşidinden (yaygın ticaret) çok ihraç ettiği ürünlerin hacmini arttırmaya yönelik politikaların, Türkiye'nin ihracatını artırabilmesi için daha yüksek bir potansiyel taşıdığı söylenebilir.