Abstract:
Jean Jacques Rousseau, 18. yüzyılın tanınmış filozoflarındandır. Özellikle yazıldığı dönemdeki eğitim, toplum ve yaşam sistemlerine bir başkaldırı olarak addedilen Emile Ya Da Eğitim Üzerine adlı eseriyle eğitim dünyasında ses getirmiş ve görüşleriyle bugün hala benimsenen fikirlerin atası olmuştur. Rousseau, yalnız eğitim alanında eserler ortaya çıkartmakla kalmamış, insanı daha derinden incelemiş ve hem toplumsal hem de özsel yönünü ortaya çıkartmıştır. Rousseau'nun insan doğasına ilişkin bu kapsamlı felsefesi, eğitimle ilgili görüşlerinde de kendini göstermektedir. Nitekim eğitim, insana dair çözümlemeler olmadan temelsiz kalacaktır. Bu çalışma, Jean Jacques Rousseau'nun insan doğası ve eğitim felsefelerini incelemeyi amaçlar. Rousseau'nun İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, Toplum Sözleşmesi, İtiraflar I ve II, Yalnız Gezerin Hayalleri, Bilimler ve Sanatlar Üzerine Söylev ve "Emile ya da Eğitim Üzerine" olmak üzere yedi eseri incelenmiş ve insan doğası ve eğitim çözümlemeleri yapılmıştır.