YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Fen bilimleri dersi öğretim programının TEOG ve TIMSS sınavları kapsamında incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Böyük, Esma Tuba
dc.date.accessioned 2022-01-10T10:01:05Z
dc.date.available 2022-01-10T10:01:05Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12313
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017 en_US
dc.description.abstract Uygulanmakta olan fen ve teknoloji öğretim programı ile öğrenciler hem TEOG gibi ulusal hem de TIMSS gibi uluslararası düzeyde sınavlara girmektedir. İlgili kişi ve kuruluşlar bu sınavdan alınacak puanlarla yakından ilgilenmektedirler. Bu durumda da eğitim yapıcıları eğitim programlarındaki değişiklikleri sözü edilen bu sınavlardan alınan sonuçlara göre yapılandırmakta diğer taraftan veliler de eğitim kalitesini bu puanlara göre değerlendirmektedirler. Bu çerçeveden yola çıkarak, TIMSS 2015 fen bilimleri kazanımlarının, ortaokul 8.sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programı (FBÖP) ve 2015-2016 dönemi TEOG fen bilimleri sorularının kazanımları ile içerik açısından tutarlılığını değerlendirmek eldeki araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak FBÖP ve TIMSS fen bilimleri kazanımları ile TEOG 2015-2016 yılı soru ve kazanımları, görüşme yapılan öğretmenlerden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen Doküman İnceleme Matrisleri kullanılmış, öğretmenler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışma grubu olarak 8 devlet okulu ve 8 özel okul fen bilimleri öğretmeni seçilmiştir. Elde edilen dokümanlar dokuman analizi ile ve görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı TEOG sorularının 8. Sınıf FBÖP’de yer alan kazanımların bir kısmı ile ilişkili olduğu dolayısıyla TEOG fen bilimleri sorularının TIMSS sınavına göre kapsam geçerliliğinin düşük olduğu ortaya çıkmıştır. TIMSS 2015 ve 8. Sınıf FBÖP’nin en çok Fizik, en az ise Kimya öğrenme alanında kazanım ve içerik olarak uyumlu olduğu görülmüştür. Öğretmenler, TIMSS uygulamasında istenen başarının elde edilememesinin sebepleri olarak eğitim ve algı temaları altında okul, ders kitabı, sınav sistemi, öğretim programı, öğretmen eğitimi yetersizliği, öğrenci algısı ve veli algısı olarak ifade etmişlerdir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject TIMSS en_US
dc.subject TEOG en_US
dc.subject Fen Bilimleri Öğretim Programı en_US
dc.subject Öğrenme alanı en_US
dc.title Fen bilimleri dersi öğretim programının TEOG ve TIMSS sınavları kapsamında incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster