Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Malatya ili Battalgazi ilçesindeki Anadolu Lisesi öğretmenlerinin okul kültürüne yönelik algılarının ne düzeyde olduğunu saptamaktır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Battalgazi ilçesindeki Anadolu Liselerinde görev yapan 280 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise araştırma evrenini kapsayan tüm öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu ile Fırat (2007) tarafından geliştirilen okul kültürü ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Kişisel Bilgi Formu, kişisel ve mesleki bilgileri içermektedir. Okul kültürü ölçeği 4 boyuttan ve 48 sorudan oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin okul kültürüne yönelik genel algıları "katılıyorum" düzeyinde gerçekleşmiştir. En yüksek algı düzeyi "bütünleşme ve aidiyet" boyutu almıştır. Onu sırasıyla "işbirliği, destek ve güven" boyutu, "demokratik yönetim, karara katılım ve örgüt kültürü" boyutu ve "okul-çevre ilişkisi" boyutu izlemiştir. Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarında cinsiyet, medeni durum, eğitim durumları ve okuldaki hizmet süreleri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamakla birlikte yaş ve mesleki kıdem değişkenlerinin anlamlı farklılaştıkları sonucuna varılmıştır.