Özet:
Bir bilim dalının gelişimi, alan araştırmalarına ve alanda üretilen ve sunulan özgün
çalışmalara bağlıdır. Lisansüstü programlarda çalışılan tezler alanın gelişimi ve
ilerlemesi için ayrı bir yere sahiptir. Bu çalışmada, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi (EY) Bilim Dalı’nda, ana bilim dalının
kuruluş yılı olan 1999’dan 2015 yılına kadar geçen sürede yapılmış yüksek lisans
tezlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle genel eğilimlerin belirlenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş, doküman analizine
dayalı bir araştırmadır. Çalışma 1999-2015 yılları arasında yapılmış ve ulaşılabilir
haldeki 63 adet tez üzerinde yürütülmüştür. Araştırma bulguları eğitim yönetimi
ana bilim dalında üretilmiş tezlerde tema açısından belli konularda yığılma olduğu,
yöntem ve teknikler açısından tarama modelinin sıklıkla kullanıldığı, veri toplama
araçları açısından anketten yararlanıldığı, veri analiz teknikleri açısından
değerlendirildiğinde ise frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi gibi
istatistiki tekniklerin tercih edildiği görülmüştür. Sonuç olarak; ana bilim dalında
yapılan çalışmaların belli alanlarda olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlardan
hareketle, ana bilim dalında çalışma yapacak olan araştırmacılara söz konusu
amaçlarda bazı noktalara dikkat çekerken, çalışmayı yaptıran kişilerin de önemle
üzerinde durması gereken noktalar bağlamında yarar sağlayacağı düşünülmektedir.