The study examined the effects of instructional approaches as support for scientific learning using a simulation program, Algodoo. The well-known difficulties on learning science concept is supported by Algodoo program. Algodoo is a physic simulation program and it is integrated 7th. grade work and energy unit science classes. The study is conducted at a state school in İstanbul 2017-2018 semesters ,3 instructors and their two classes totally six classes and 202 students participate the study. The study designed as an experimental research. Each instructors' experiment and control group is randomly selected. During the three weeks, each instructors lecture control group with traditional method and experimental group is studied science lessons supported with Algodoo. Pre-test and post –test are applied to all participant as quantative data tools and reflections and worksheets are applied to experiment groups as qualitative data tools. The acquired results show that students have positive attitudes towards Algodoo program they seen lesson which is applied Algoodo more enjoyable and meaningful for them. These kinds of feedback also effect the students' perspective towards science lesson and students 'success. Algodoo can be applied to students from different education levels.
Bu çalışmada simülasyon destekli öğrenme yaklaşım programlarından olan Algodoo' nun etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Fen konularında genel zorluk çekilen konular Algodoo programı ile desteklenmektedir. Algodoo fizik simülasyon programı olup yedinci sınıf fen ve teknoloji dersinde iş ve enerji ünitesine entegre edilmiştir.
Çalışma bir devlet okulunda gerçekleştirilmiş olup, çalışmada 3 öğretmen ve her
öğretmene ait iki sınıf olmak üzere 6 sınıfta öğrenim gören toplam 202 7.sınıf öğrencisi
yer almaktadır. Çalışma deneysel bir çalışma olarak desenlemiştir. Her bir öğretmene
deney ve kontrol grupları rastgele olarak atanmıştır. Her bir öğretmen üç hafta boyunca
kontrol grubunda ders kitabı ağırlıklı, deney grubunda ise Algodoo destekli fen ve
teknoloji dersi işlemiştir. Nicel veri kaynakları ön test ve son test olarak uygulanmıştır
ayrıca nitel veri kaynağı olarak deney grubunda çalışma kâğıtları ve dönütler
kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin Algodoo programına karşı olumlu
tutuma sahip oldukları ayrıca programı eğlenceli ve öğretici buldukları tespit edilmiştir.
Ayrıca öğrenci başarısı açısından deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine
anlamlı bir fark oluştuğu görülmüştür. Algodoo programı farklı eğitim seviyelerinde
uygulanabilir.