Özet:
Bu araştırmanın amacı İstanbul ili, Eyüp ilçesinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapan okul yöneticilerinin bireycilik ve toplulukçuluk değerleri ile inisiyatif alma düzeylerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 yılında İstanbul ili Eyüp ilçesinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde görev yapmakta olan 73 okul müdürü ve 156 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak INDCOL ölçeği (Triandis 1995, Wasti ve Erdil, 2007) ve İnisiyatif Alma Ölçeği (Gündüz ve diğ., 2015) kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin yüksek düzeyde bireyci, yüksek derecede toplulukçu olduğu, bununla birlikte yüksek düzeyde inisiyatif aldıkları belirlenmiştir.
Bireycilik ve toplulukçuluk değerleri ile inisiyatif alma düzeyleri arasındaki ilişkinin “Korelasyon Analizi” ile incelenmesi sonucunda ise okul yöneticilerinin toplulukçuluk değerleri ile inisiyatif alma düzeyleri arasında pozitif ve orta düzeyde ilişki olduğu, bireycilik değerleri ile inisiyatif alma değerleri arasında pozitif ve düşük seviyede ilişki olduğu görülmüştür.