Özet:
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin yöneticilik görev sürelerinin
sınırlandırılmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkartmaktır. Araştırmada nitel bir
araştırma deseni olan durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma verileri
yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemiyle
analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılı İzmir
İli Gaziemir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda görev yapan 16 okul
yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlara göre süreli
görevlendirme uygulamasının okul yöneticilerinin iş motivasyonu üzerinde olumsuz
etkilerinin olduğu ve yöneticilerin görevlerine devam edip etmeme ikilemi yaşadığı
gözlenmiştir. Araştırmaya katılan okul yöneticilerin tamamı mevcut yönetici
görevlendirme yönetmeliğinin yetersiz olduğu görüşünü paylaşmıştır. Araştırmada
elde edilen bir diğer sonuç ise görevlendirme süresinin yeteri kadar uzun
olmadığıdır. Okul yöneticilerinin çoğu görevlendirme süresinin sınırlı olmasının
kuruma karşı bireyde oluşacak aitlik hissini zayıflattığını, kurumsal tecrübenin
paylaşılmadan kaybolduğunu ve bir yönetici için büyük öneme sahip olan
çalışmalarının sonucu göremeden kurumdan ayrılmasının iş motivasyonu üzerinde
olumsuz bir etkiye sahip olacağını iletmişlerdir. Okul yöneticileri tarafından mevcut
yönetici görevlendirme süresinin 4 yıl ile sınırlı tutulması husususun bir daha gözden
geçirilmesi ve yöneticilik görev süresinin ikinci kez uzatılması husususun somut ve
şeffaf ölçütler içeren bir yapıya kavuşturulması önerilmiştir.