Abstract:
Araştırmanın amacı, resmi ilkokullarda çalışan öğretmenlerin çalışan sesliliği algı düzeylerini tespit etmek ve kişilik özellikleri, psikolojik güvenlik ile öğretmen sesliliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı nicel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 Eğitim ve Öğretim yılında İstanbul Avrupa Yakasında resmi ilkokullarda çalışan 475 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Çalışan Sesliliği, Hızlı Beş Büyük Kişilik Testi ve Psikolojik Güvenlik olmak üzere üç ölçek kullanılmıştır. İstatistiksel analiz için SPSS 21 kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin öğretmenlik sesliliği algı düzeyleri “Genellikle” seviyesindedir. Uyumluluk, dışa dönüklük, duygusal denge ve deneyime açıklık kişilik özellikleri ile öğretmen sesliliği arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Psikolojik güvenlik ile öğretmen sesliliği arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Son olarak, duygusal denge ve uyumluluk ile psikolojik güvenlik arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur. Gelecek araştırmalar, öğretmen sesliliği ile ilişkili olan diğer bireysel ve örgütsel faktörleri araştırabilir.