YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Özel ilkokul ve ortaokul bünyesinde bulunan program geliştirme servislerine ilişkin program geliştirme servisi çalışanları, öğretmenler ve idarecilerin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ural-Saltan, Burcu
dc.date.accessioned 2022-01-12T11:46:41Z
dc.date.available 2022-01-12T11:46:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12352
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada özel ilkokul ve ortaokul bünyesinde bulunan program geliştirme servislerinin (PGS) etkinliğini; servis çalışanlarının, öğretmenlerin ve idarecilerin görüşleri alınarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Böylece Türkiye’de sınırlı sayıda yapılan okula dayalı program geliştirme çalışmalarının durumunu ortaya koyarak program geliştirme alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya 2015- 2016 eğitim-öğretim yılında bünyesinde program geliştirme servisi (PGS) bulunan yedi özel okuldan; sekiz PGS çalışanı, yirmi bir öğretmen ve altı idareci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak on altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve katılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular kodlanarak temalar ve kategoriler halinde yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre PGS çalışanları sıklıkla ölçme değerlendirme çalışmaları yapmaktadırlar. Bunun sebebi birçok kurumda aynı zamanda ölçme değerlendirme birimi olarak da görev yapmaları gösterilebilir. PGS’nin program geliştirdiği sadece PGS çalışanları tarafından ifade edilmekte; öğretmenler ve idareciler tarafından yasal sınırlılıklardan ötürü çoğunlukla farklılaştırma çalışmaları yaparak öğretim programına katkı sağladıkları belirtilmektedir. Çalışmalarını yetersiz bulan PGS çalışanlarının kendi görevleri dışında görevlerde çalıştırıldıkları saptanmıştır. Okul yönetiminden gereken desteği alan ve her ihtiyacının karşılandığını belirten PGS çalışanları kendi çalışmalarını da yeterli bulmaktadır. PGS çalışanlarından öğretmenlerin program geliştirme sürecine katkı sağlamadığını ifade eden bulunmamaktadır. Bu durum uygun şartlar sağlandığında öğretmenlerin kurumdan kuruma farklı yollarla PGS’nin çalışmalarına katkı sağladıklarını ortaya koymaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerden PGS çalışmalarının; öğretim becerilerinin gelişimine, kendi öğretim tasarımı yeterliliklerine, öğrencilerin gelişimine katkı sağlamadığını söyleyen bulunmamaktadır. Öğretmenlerin çoğunluğu PGS ile çalışırken problem yaşamamakta, problem yaşayanlar ise zaman sıkıntısı çektiklerini belirtmektedirler. İdarecilerin PGS’ni yönetirken daha çok öğretmenlerin koordinasyonunda problem yaşadıkları görülmektedir. PGS’lerin daha etkin çalışabilmesi için program geliştirme alanında daha nitelikli öğretmen ve program geliştirme uzmanlarının yetiştirilmesi önerilmektedir. Ayrıca PGS’lerin yaygınlaşması ve okula dayalı program geliştirme çalışmalarının artması yapılan öneriler arasındadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim ve öğretim kavramı en_US
dc.subject Program geliştirmenin temelleri en_US
dc.subject Program geliştirme modelleri ve yaklaşımları en_US
dc.title Özel ilkokul ve ortaokul bünyesinde bulunan program geliştirme servislerine ilişkin program geliştirme servisi çalışanları, öğretmenler ve idarecilerin görüşleri en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster