YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ters yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde akademik başarıya etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çarpıcı, Sinem Seda
dc.date.accessioned 2022-01-12T13:00:41Z
dc.date.available 2022-01-12T13:00:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12363
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı son yıllarda dünyada ve ülkemizde yaygınlaşmaya başlayan Ters-Yüz Sınıf Modelinin 10. Sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı II. döneminde İstanbul Maltepe Atilla Uras Anadolu Lisesi 10/A ve 10/B sınıflarında öğrenim gören toplam 68 öğrenci üzerinde, 6 hafta süre ile yürütülmüştür. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 farklı grup belirlenmiştir. Deney grubunda dersler Ters-Yüz sınıf modeli ile işlenmiştir. Ters-Yüz sınıf modeli, geleneksel yöntemde sınıfta yapılan aktivitelerin evde, evde yapılan aktivitelerin ise sınıfta yapılması olarak tanımlanabilir. Bu yöntemde öğrenciler teorik bilgiyi evde öğrenmekte, geleneksel öğretimde ikinci planda tutulan destekleyici materyaller ise sınıfta kullanılmaktadır. Bu çalışmada da konular ile ilgili videolar öğretmen tarafından çekilerek, öğrencilerin sınıf dışında izlemeleri, sınıf içinde ise uygulama ve etkinlik yapmaları sağlanmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılmış, öğrenciler dersleri okulda dinlemiş, etkinlikleri evde yapmışlardır. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın başında her iki gruba da tutum ölçeği ve başarı testi ön test olarak uygulanmış, son test olarak ise başarı testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde, ön test ve İngilizce dersine yönelik tutum, ortak değişken olarak kabul edilmiştir ve ortak değişkenlerin etkileri kontrol altına alındığında, Ters-Yüz sınıf modelinin akademik başarıya etkisini belirlemek amacıyla tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Başarı testi sonuçlarına göre gruplar arası farklılıklar analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre deney ve kontrol grubu başarı puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ters-yüz sınıf modeli en_US
dc.subject Akademik başarı en_US
dc.subject İngilizce öğretimi en_US
dc.subject Türkiye'de yabancı dil eğitimi ve tarihi en_US
dc.title Ters yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde akademik başarıya etkisinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster