Özet:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile teknoloji kullanım niyetlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve öğrenme stilleri ile teknoloji kullanım niyetleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın evreni, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden 708 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın evreni aynı zamanda örneklemi oluşturmakta olup, çalışmaya gönüllü olarak katılan 261 öğretmen adayından dönüt alınmış ve bunlardan da 224’ü işleme alınmıştır. Araştırmada, betimsel bir yöntem olan tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme stillerini belirlemek için Kolb tarafından geliştirilen ve Gencel (2006) tarafından Türkçe ’ye çevrilip geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılan “Kolb Öğrenme Stili Envanteri III (KÖSE III)” kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının teknoloji kabul ve kullanım niyetleri belirlemek için ise Urşavaş, Şahin ve McIlroy (2014) tarafından geliştirilen "Öğretmenler İçin Teknoloji Kabul Ölçeği: Ö-TKÖ" uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerini saptamak amacıyla teknoloji kabul ölçeğine demografik bilgilerinin belirlendiği bir kişisel bilgi formu eklenmiştir. Verilere veri analiz programı ile istatiksel işlemler uygulanmıştır. İstatiksel işlemlerin uygulanması aşamasında anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgu ve sonuçlarında, öğretmen adaylarının %33’luk yüzdelik dilimle en çok özümseme öğrenme stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Katılımcıların %29,9’unun ayrıştırma öğrenme stiline, %24,6’sının değiştirme öğrenme stiline ve en düşük oranla %12,5’inin yerleştirme öğrenme stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile teknoloji kullanım niyetleri arasında anlamlı bir fark bulunduğu tespit edilmiştir. Teknoloji kabul ve kullanım
niyeti ile öğrenme stilleri arasındaki anlamlı farkın hangi alt gruplardan kaynaklandığını saptamak için yapılan istatiksel analiz neticesinde bu farkın özümseme ve ayrıştıran öğrenme stillerine sahip olanlar arasında ve ayrıştırma öğrenme stilinin lehine olduğu tespit edilmiştir.