YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Aydınlanma’nın üç düşünüründe (Rousseau, Kant ve Locke) çocuk modernleşmesi ve eğitim

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özcan, Özge
dc.date.accessioned 2022-01-14T07:46:27Z
dc.date.available 2022-01-14T07:46:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12384
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Çocukluk kavramı çağlara ve toplumlara göre sürekli gelişen ve değişen bir algıdır; bu sebeple bir toplum inşası olarak görülmektedir. Orta Çağ’da çocukluk bilinmemekte ve çocuklar minyatür yetişkinler olarak görülmekteydi. Çocukluk kavramının inşası Batı’da ancak 17. yüzyıldan itibaren başlayan bir süreç olarak kendini göstermekteydi. Bu kavramın inşasında Orta Çağ’dan sonra ortaya çıkan sosyal, ekonomik, kültürel ögelerin gelişimi ve belirli düşünürlerin katkıları etkili olmuştur. Bu dönemden sonra çocuk yaşantısında yer alan tüm gelişmeler çocuk modernleşmesi kavramıyla açıklanmaktadır. Bu bağlamda; çocuğu anlayabilmek için çocukluğun tarihsel gelişimini ve düşünürlerin bu sürece katkısını irdelemek gereklidir. Çocuk modernleşmesi kavramının gelişmesinde Aydınlanma düşünürlerinin etkisi göz ardı edilemez. Onun için bu çalışmada, Aydınlanma düşünürlerinden Jean-Jacques Rousseau, Immanuel Kant ve John Locke’un çocuk ve çocuk eğitimi hakkındaki görüşleri çalışılmıştır. Onların bu görüşleri çocuk modernleşmesi kavramının gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Çalışmada, tüm bu gelişmelere ve değişimlere ışık tutabilmek için adı gecen düşünürlerin eserlerine ve literatürdeki yazılı kaynaklara ulaşılmış ve bu kaynaklar analiz edilerek betimsel bir anlayışla düşünceler ortaya konmuştur. Bir kavramsal çerçeve oluşturduktan sonra çocukluk kavramının ve çocuk eğitiminin gelişim tarihine yer vererek bu süreç hakkında bir temel oluşturmaya çalışılmıştır. Bulgular kısmında ilk olarak çocuk modernleşmesi süreci açıklanmıştır. Sonra ise Jean-Jacques Rousseau’nun, Immanuel Kant’ın ve John Locke’un çocuk ve çocuk eğitimi hakkındaki görüşlerine yer verilmiştir. Sonuç kısmında ise çalışmanın bölümleri özetlenerek bu düşünürlerin çocukluk modernleşmesi sürecine katkıları açıklanmaya çalışılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Çocuk modernleşmesi en_US
dc.subject Çocukluğun tarihi en_US
dc.subject Çocuk eğitimi en_US
dc.subject Aydınlanma düşünürleri en_US
dc.title Aydınlanma’nın üç düşünüründe (Rousseau, Kant ve Locke) çocuk modernleşmesi ve eğitim en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster