Özet:
Bu çalışmanın amacı ortaokul ve liselerde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve sınıf yönetimi becerilerinin hangi seviyede olduğunu belirlemek, İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve sınıf yönetimi becerilerini farklı değişkenlere göre incelemek ve İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve sınıf yönetimi becerileri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamaktır.
Araştırma esnasında ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerden veri toplamak amacıyla üç farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki öğretmenlerin cinsiyetini, mezun olduğu fakülte türünü, eğitim durumlarını, mesleki kıdemlerini ve çalıştığı kademeleri öğrenmeyi amaçlayan kişisel bilgi formudur. İkinci veri toplama aracı Güven (2005) tarafından geliştirilen İngilizce Öğretmenliği Öz yeterlik Ölçeği ve üçüncü veri toplama aracı da Baloğlu (1998) ve Ağaoğlu (2004) tarafından geliştirilen Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeğidir.
Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında Beylikdüzü ve Esenyurt ilçelerinde görev yapan 188 İngilizce öğretmeni katılmıştır. İki bağımsız değişken arasındaki farkı belirlemek amacıyla bağımsız değişkenli t testi, üç ve daha fazla olan bağımsız değişkenler arasındaki farkı belirlemek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda İngilizce Öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve sınıf yönetimi becerileri ile cinsiyetleri, mezun oldukları fakülte türü, kıdemleri ve çalıştıkları kademeler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algıları ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki incelendiği zaman ise orta derecede pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunduğu görülmüştür.