Özet:
Bu çalışmanın temel amacı, ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerine dair
beklentilerin incelenmesidir. Araştırmada okul yöneticileri, veli ve öğrenciler, sınıf
öğretmenlerinden beklentilerini dile getirmiş; sınıf öğretmenleri ise hem kendilerine
dair mesleki beklentilerini, hem de neleri karşılamakta güçlük yaşadıklarını ifade
etmişlerdir. Araştırma nitel yöntemlerden fenomenoloji ile desenlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinde,
birbirinden farklı 7 ilçede bulunan okullarda görev yapan ve bu araştırmaya gönüllü
olarak katılmayı kabul eden 17 okul idarecisi, 60 öğretmen ile yine aynı okullara
bağlı 405 veli ve 446 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Çalışılan okullardan 4’ü resmi,
3’ü özel okuldur. Sınıf öğretmenlerine dair beklentilerinin neler olduğunu belirlemek
amacıyla açık uçlu anket kullanılmış, elde edilen veriler, nitel içerik analizi ile
çözümlenerek temalaştırılmıştır. Temalar, frekans hesaplanarak tablolaştırılmıştır.
Araştırmaya katılan okul idarecileri, veli, öğrenci ve sınıf öğretmenlerinin, Olumlu
Rol Model Özellikleri Sergileme, Akademik Başarı, Paydaşlarla İletişim ve İşbirliği
Kurma, Öğrenciye Sevgi ve İlgi Gösterme, Öğrencide Olumlu Karakter Gelişimi,
Sınıf Yönetimi – Disiplin temalarını ortak bir dille ifade ettikleri görülmüştür.
Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde sınıf öğretmenlerine dair en yüksek
beklentinin Olumlu Rol Model Özellikleri Sergileme beklentisi olduğu anlaşılmıştır.