YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlkokul 2. sınıf Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgüç, Cihan
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:07:02Z
dc.date.available 2022-01-17T08:07:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12426
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilkokul 2.Sınıf Hayat Bilgisi dersi öğretim programının temel ögelerini programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre incelemektir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Özlem Tuncer’e ait yüksek lisans tezi anketinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut, Kahramankazan, Sincan ve Yenimahalle ilçelerindeki devlet okullarında görevli 221 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 24 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Anketin geçerliliği için, uzman kanaatlerine başvurulmuş ve uygun bulunmuştur. Sonuç olarak anketin geneline öğretmenler görüşlerine göre bakıldığında “Programın Genel Durumu” boyutuna ilişkin olarak öğretmen kılavuz kitabın yeterli olduğu, programda yapılandırmacı yaklaşımların yeterince kullanılmadığı tespit edilmiştir. “Beceri ve Kazanımlar boyutunda”; kazanımların anlaşılır bir şekilde ifade edildiği, gözlenebilir ve tutarlı olduğu, kazanım ve becerilerin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor gelişim düzeyleri için yeterince uygun olmadığı, becerilerin Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına uygun olduğu tespit edilmiştir. Programın Temaları (İçeriği)” boyutunda temaların öğrenci seviyesine uygun olduğu, tema miktarının yeterli olduğu ancak öğrencilerin ilgisini çekmediği ve araştırma isteği yaratmadığı tespit edilmiştir. Programın “Öğrenme-Öğretme Süreci (Etkinlikler)” boyutunda; etkinliklere ayrılan sürenin yeterli olduğu ancak öğrenci sayısının fazlalığından dolayı etkinlikleri uygulamak için uygun olmadığı, etkinliklerde farklı strateji, yöntem ve teknikler kullanılmadığı, etkinliklerin ilişkili olduğu beceriler ile yeterince örtüşmediği tespit edilmiştir. “Programın Ölçme-değerlendirme” boyutunda öngörülen ölçme-değerlendirme tekniklerinin yeterli ve kazanımları ölçmeye uygun olmadığı, öz değerlendirmeye yeterli olanaklar sağlamadığı, yapılandırmacı yaklaşım ve ölçme-değerlendirme boyutlarında eğitim ihtiyacı ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının sadece araştırmacılar tarafından değil MEB tarafından da okullara bizzat gidilerek gözden geçirilmesi, güncel değişim ve yenilikleri de içerecek şekilde yeniden yapılandırılması sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Program değerlendirme en_US
dc.subject Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı en_US
dc.subject Öğretmen görüşleri en_US
dc.title İlkokul 2. sınıf Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster