YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin okul seçme nedenleri üzerine fenomenolojik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Fatma Serpil
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:13:00Z
dc.date.available 2022-01-17T08:13:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12427
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin okul değişikliği yaparken, görev yapmak istedikleri okulları seçme kararlarını etkileyen faktörleri ortaya çıkartmaktır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin ekonomik ve sosyal gelişmişlik düzeyi açısından farklı olan 12 ilçesinde görev yapan ve en az 10 yıl kıdemi olan 30 öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Veriler betimsel sistematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları göre öğretmenlerin okul seçme kararlarında çalışmak istedikleri okulun çalışma koşullarının oldukça önemli bir faktör olduğunu göstermektedir. Yine öğretmenler okulları tercih ederken, destekleyici ve adil bir okul yönetimini, meslektaşlar ile işbirliği ve mesleki gelişim imkanlarının olmasını önemsemektedirler. Okulun çevresi, başarı durumu, mali yapısı, sosyal imkanlara sahip olması ve evlerine yakın veya ulaşımı rahat ve kısa mesafede olması da okul tercihini etkileyen bir diğer faktördür. Buna göre okulların tarihçeleri ve güncel durumları (akademik başarı, sosyal etkinlik, ulusal sınav ortalamaları, uygulanan projeler vb.) okul web sitelerinde düzenli olarak ilan edilerek öğretmenlerin atama veya tayin durumlarında çalışmak istedikleri okullar hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanabilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Öğretmenlik mesleği en_US
dc.subject Öğretmenlerin okul seçme nedenlerini etkileyen faktörler en_US
dc.subject Tayin en_US
dc.title Öğretmenlerin okul seçme nedenleri üzerine fenomenolojik bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster