YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Eğitim liderlerinin kişilik özelliklerinin incelenmesi İstanbul ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özcü, Öznur
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:18:02Z
dc.date.available 2022-01-17T08:18:02Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12428
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı eğitim liderlerinin kişilik özelliklerini belirlemektir. Öte yandan eğitim liderlerinin kişilik özelliklerinin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, üstlendikleri görev, çalıştıkları okul türü ve çalışma yılına göre farklılık gösterip göstermediğinin bulunması da araştırmanın bir diğer amacıdır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama türü kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini 2018-2019 Eğitim – Öğretim Yılında İstanbul ili Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi ilk, orta ve liselerde çalışan eğitim liderleri oluşturmakta ve bu evrenden tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 549 eğitim lideri ise örneklem grubunu oluşturmaktadır. Eğitim liderlerinin kişilik özelliklerine ilişkin veriler Bacanlı ve diğ. (2009) tarafından Beş Faktör Kişilik Kuramı temel alınarak geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT) ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre eğitim liderleri kendilerine verilen 40+40 sıfat çiftinden en çok “yardımsever”, “hoşgörülü” ve “merhametli” sıfatlarını seçmişler ve kendilerini bu sıfatlarla tanımlamışlardır. En az tercih edilen sıfatlar ise “başkalarına kayıtsızım”, “hoşgörüsüzüm” ve “acımasızım” olmuştur. Araştırmanın bir diğer sonucu ise eğitim liderlerinin cinsiyet değişkenine bağlı olan duygusal dengesizlik boyutunda erkeklerin kadınlara oranla nevrotik davranışlar sergileme (mükemmeliyetçilik, genel sinirlilik hali, kıskançlık vs.) oranında anlamlı farklılık ortaya koymuştur. Bu semptomların bireyi ciddi sağlık sorunlarıyla (depresyon, kaygı bozukluğu, sınırda kişilik bozukluğu vs.) karşı karşıya bırakması göz önünde bulundurularak, eğitim alanında politika geliştiren ve karar veren kişilerin hizmet içi eğitimle erkek eğitim liderlerini desteklemesi ve bu eksikliği giderecek eğitim faaliyetlerinde bulunması önerilmektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Eğitim liderleri en_US
dc.subject Kişilik özellikleri en_US
dc.subject Liderlik yaklaşımları en_US
dc.title Eğitim liderlerinin kişilik özelliklerinin incelenmesi İstanbul ili örneği en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster