YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Üniversite öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İnceer-Bayraktar, Nazlı
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:44:46Z
dc.date.available 2022-01-17T08:44:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12432
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerinin incelenmesidir. Çalışma, genel tarama deseninde gerçekleştirilmiş betimsel, nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2018- 2019 eğitim öğretim yılında, ikisi vakıf ikisi devlet üniversitesi olmak üzere İstanbul ilinde bulunan dört üniversitede eğitim gören 181.909 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilmiş 533 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Kurumsal Bütünleşme Ölçeği” ile toplanmış ve SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin yükseköğretim yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerinin “Kararsızım” seviyesinde olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin yükseköğretim yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerinin, Öğretim Elemanlarıyla Günlük Etkileşimler, Öğretim Elemanlarının Öğrenci Gelişimi ve Öğretmeye İlgisi, Akademik ve Entelektüel Gelişim, Kurumsal ve Amaçsal Kararlılık alt boyutlarında “Kararsızım” seviyesinde iken, Akran Grubu İlişkileri alt boyutunda “Katılıyorum” seviyesinde olduğu görülmüştür. Kurumsal ve Amaçsal Kararlılık alt boyutunda erkek öğrencilerin ortalamaları kadın öğrencilerinkinden yüksek bulunmuştur. Yine Öğretim Elemanlarıyla Günlük Etkileşimler ve Akademik ve Entelektüel Gelişim alt boyutlarının ortalamaları arasında vakıf üniversiteleri lehine bir farklılık bulunmuştur. Alan değişkenine göre değerlendirildiğinde, hiçbir boyutta anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Akran Grubu İlişkileri ve Öğretim Elemanlarıyla Günlük Etkileşimler alt boyutlarında 18-20 yaş aralığındaki öğrencilerin diğer yaş gruplarına göre daha az uyumlu ve istekli oldukları belirlenmiştir. Yine birinci sınıf öğrencilerinin, ikinci üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerine göre daha uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Anadolu Lisesi mezunu öğrencilerin, Fen Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi mezunlarına göre öğretim elemanlarıyla günlük etkileşimlerinin daha olumlu olduğu anlaşılmıştır. Diğer bir sonuca göre Akademik ve Entelektüel Gelişim alt boyutlarında ailelerinin geliri yüksek olan öğrencilerin olmayanlara göre daha iyi uyum sağladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin üniversite yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerini arttırmak için oryantasyon çalışmaları düzenlenmelidir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Akademik ve sosyal uyum en_US
dc.subject Kurumsal bütünleşme en_US
dc.subject Üniversite yaşamının etkilerine yönelik teoriler ve modeller en_US
dc.subject Üniversiteye uyumu ve kurumsal bütünleşmeyi etkilemesi muhtemel değişkenler en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinin yükseköğretim yaşamına uyum ve kurumla bütünleşme düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster