YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı arasındaki ilişki (Tekirdağ ili Süleymanpaşa merkez ilçesi örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dağ-Yalnızlar, Neşe
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:48:31Z
dc.date.available 2022-01-17T08:48:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12433
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Eğitimin amacı, bireye şekil vermek ve bireyi istenilen özelliklerle donatmaktır. Formal örgütler olan okullar aracılığıyla, eğitim amacını gerçekleştirir. Okullar ise, bu görevi öğretmenleri vasıtasıyla yerine getirir. Bu bağlamda, kişinin geleceğe hazırlanmasında, önemli bir yeri olan ortaöğretim kurumlarının ve bu kurumların en önemli üyesi olan öğretmenlerin, önemi vurgulanmalıdır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre, ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri ile bu okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada, öğretmen görüşlerine göre, okulların etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri ve alt boyut düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı düzeyi ve alt boyut düzeyleri, öğretmenlerin demografik özelliklerine göre incelenmiş ve okulların etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyi ile algılanan örgütsel kimlik arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Tekirdağ ili Süleymanpaşa merkez ilçesinde bulunan devlet ortaöğretim kurumlarında görev yapan 629 öğretmen oluşturmaktadır. Evrenin ulaşabilirliği açısından örneklem belirlenmemiştir, geriye gönen ve değerlendirmeye alınan anket sayısı 399 olarak tespit edilmiştir. Araştırma verileri “Etkili Okul Ölçeği”, “Algılanan Örgütsel Kimlik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin, SPSS 22.0 programı aracılığıyla analizi yapılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğretmenlerin görüşlerine göre, ortaöğretim kurumlarının genel etkililik düzeyleri orta düzeydedir. Genel algılanan örgütsel kimlik düzeyleri yüksek seviyededir. Öğretmenlerin genel algılanan örgütsel kimlik düzeyleri ile ortaöğretim kurumlarının genel algılanan etkili okul düzeyleri arasında, pozitif yönlü yüksek düzeyli bir ilişki vardır. Öğretmenlerin algılanan örgütsel kimlik alt boyut düzeyleri ile etkili okul alt boyut düzeyleri arasında en yüksek ilişki, yönetim düzeyleri ile etkili okul kültürü ve ortamı arasında pozitif yönlü bir ilişkidir. Öğretmenlerin algılanan örgütsel kimlik düzeyleri alt boyutları ile etkili okul alt boyut düzeyleri arasında pozitif yönlü en düşük ilişki yönetim düzeyi ile etkili öğrenci arasındadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Okul etkililiği en_US
dc.subject Ortaöğretim kurumu en_US
dc.subject Örgütsel kimlik en_US
dc.subject Örgütsel kimlik algısı en_US
dc.title Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel kimlik algısı arasındaki ilişki (Tekirdağ ili Süleymanpaşa merkez ilçesi örneği) en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster