YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Temel eğitim öğretmenlerinin öğrenen okulu algılaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kırıkçı, Serkan
dc.date.accessioned 2022-01-17T08:52:35Z
dc.date.available 2022-01-17T08:52:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12434
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Varlık sebebi öğrenme ve öğretme olan okulların etkililiği ve gelişimi açısından öğrenen organizasyon misyonu taşımaları beklenmektedir. Okuldaki öğrenme ortamının organize şekilde yürütülüp yürütülmediği, öğrenmenin paylaşılan bir vizyon etrafında takımlar halinde ve sistemli şekilde yapılıp yapılmadığını ele alan öğrenen okul olgusunun okullarda öğretmenlerce ne kadar benimsendiğinin incelenmesi önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğrenen okulu nasıl algılandığının tespit edilmesidir. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Çekmeköy İlçesinde bulunan 324 ilkokul ve ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Örneklemi oluşturan öğretmenlerin %43,5‟i (141) sınıf öğretmeni, %56,5‟i (183) branş öğretmenidir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, öğrenen okulun kişisel hakimiyet alt boyutu algılarının çok yüksek, zihni modeller alt boyutu algılarının çok yüksek, paylaşılan vizyon alt boyutu algıların yüksek, takım halinde öğrenme alt boyutu algılarının yüksek ve sistem düşüncesi alt boyutu algılarının çok yüksek olduğu tespit edilmiştir. ayrıca araştırmada öğretmenlerin kıdeminin kişisel hakimiyet alt boyutunda farklılaşmaya neden olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin cinsiyet, branş, görev, mezuniyet, okul türü, okuldaki öğretmen sayısı ve okuldaki çalışma sürelerinin öğrenen okul algılarında farklılaşma oluşturmadığı da tespit edilmiştir. Öğrenen okul kültürünün yaygınlaşması için yasal düzenleme ile okulların desteklenmesi önerilir. Öğretmenler üzerinde yoğunlaştığı görülen öğrenen örgüt araştırmalarının yöneticiler ve veliler ile de yapılması önerilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Örgütsel öğrenme en_US
dc.subject Öğrenen organizasyon en_US
dc.subject Öğrenen okul en_US
dc.title Temel eğitim öğretmenlerinin öğrenen okulu algılaması en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster