Özet:
Bu çalışmanın amacı, 14- 18 yaş aralığındaki ergenlerde beden imgesi ile psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmek ve beden imgesi, mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerini çeşitli demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırma evreni, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili, Avcılar içesi, Avcılar Sabancı 50. Yıl Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören ergenlerden meydana gelmiştir. Araştırmanın örneklemi ise, evrenden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 400 öğrenciden meydana gelmiştir. Verileri toplamada, Vücut Algısı Ölçeği (VAÖ), Oxford Mutluluk Ölçeği (OMÖ), Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (KPSÖ) ve araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu (KBF) kullanılmıştır. Veriler SPSS21 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma verileri parametrik istatistik olan ANOVA (Tek Yönlü Varyans Analizi), Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, Basit ve Çoklu Regresyon Analizi ve Bağımsız Örneklem t Testi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ergenlerde beden imgesi ile psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra, ergenlerde psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Gelir düzeyi ve cinsiyetin; ergenlerin beden imgesi, mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeyleri üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğu görülmektedir. Yaş ve sınıf seviyesinin ise sadece ergenlerin mutluluk düzeyleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra, öğrenim görülen alan, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, kardeşler içerisindeki sıra ve kardeş sayısının ise beden imgesi, mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeyi üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmektedir. Elde edilen bulgular, eğitimciler, psikolojik danışmanlar ve ruh sağlığı alanında çalışanlar açısından ele alınıp tartışılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.