YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik fen teknoloji, mühendislik, matematik eğitimi ve etkinliklerine yönelik görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bölükbaşı, Gamze
dc.date.accessioned 2022-01-19T07:46:13Z
dc.date.available 2022-01-19T07:46:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12446
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) eğitimi ve etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 güz döneminde Türkiye'nin farklı illerinde çeşitli devlet okullarında ve özel okullarda halen görev yapmakta olan 25 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel bir çalışma yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme (mülakat/ interview) tekniği kullanılmıştır. Görüşmede katılımcılara 3 uzman görüşü alınarak hazırlanmış olan, 13 soru yöneltilmiştir ve görüşme sırasında ses kaydı alınmıştır. Ses kayıtları çözümlenerek tablolar oluşturulmuş, tablolarda kategoriler belirlenmiş ve öğretmenlerin görüşleri kodlarla ifade edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre fen bilimleri öğretmenlerinin STEM eğitimini ilgili disiplinler ile ilişkilendirebildikleri, STEM’in tanımını yaptıkları, STEM’in amaçlarını, avantajlarını ve dezavantajlarını belirttikleri, STEM etkinlikleri ile fen etkinliklerini karşılaştırdıkları, STEM’in öğrencilerin düşünce becerilerini geliştirdiğini belirttikleri, STEM etkinliklerinin öğrencilerin mesleki yönelimlerini etkilediğini belirttikleri, STEM etkinlikleri gerçekleştirdikleri, STEM etkinlikleri hazırlarken başvurdukları kaynakları belirttikleri, STEM etkinliklerine ilgi duyan öğrencilere yapabilecekleri ekstra etkinlikleri belirttikleri tespit edilmiştir. Sonuçlar alan yazın ışığında tartışılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject STEM eğitimi en_US
dc.subject STEM etkinlikleri en_US
dc.subject Fen bilimleri öğretim programında STEM en_US
dc.subject Mühendislik tasarım döngüsü en_US
dc.title Fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik fen teknoloji, mühendislik, matematik eğitimi ve etkinliklerine yönelik görüşleri en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster