Abstract:
Araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) eğitimi ve etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 güz döneminde Türkiye'nin farklı illerinde çeşitli devlet okullarında ve özel okullarda halen görev yapmakta olan 25 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel bir çalışma yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme (mülakat/ interview) tekniği kullanılmıştır. Görüşmede katılımcılara 3 uzman görüşü alınarak hazırlanmış olan, 13 soru yöneltilmiştir ve görüşme sırasında ses kaydı alınmıştır. Ses kayıtları çözümlenerek tablolar oluşturulmuş, tablolarda kategoriler belirlenmiş ve öğretmenlerin görüşleri kodlarla ifade edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre fen bilimleri öğretmenlerinin STEM eğitimini ilgili disiplinler ile ilişkilendirebildikleri, STEM’in tanımını yaptıkları, STEM’in amaçlarını,
avantajlarını ve dezavantajlarını belirttikleri, STEM etkinlikleri ile fen etkinliklerini karşılaştırdıkları, STEM’in öğrencilerin düşünce becerilerini geliştirdiğini belirttikleri, STEM etkinliklerinin öğrencilerin mesleki yönelimlerini etkilediğini belirttikleri, STEM etkinlikleri gerçekleştirdikleri, STEM etkinlikleri hazırlarken başvurdukları kaynakları belirttikleri, STEM etkinliklerine ilgi duyan öğrencilere yapabilecekleri ekstra etkinlikleri belirttikleri tespit edilmiştir. Sonuçlar alan yazın ışığında tartışılmıştır.