YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ciddi oyunların ilköğretim 5.Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi başarısı ve fene karşı tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Toprak-Yallıhep, Emine Sena
dc.date.accessioned 2022-01-19T08:09:46Z
dc.date.available 2022-01-19T08:09:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12450
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, web tabanlı ciddi oyunların beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutum ve fen başarıları üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 11’i deney, 12’si kontrol grubu olmak üzere toplamda 23 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Fen Bilimleri Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi’ ve "Fen Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ciddi oyunlarla desteklenen öğretim programının beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutumlarında anlamlı bir fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Ancak ciddi oyunlarla desteklenen fen programı ile mevcut program arasında öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarında kontrol grubuna göre anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Fen bilimleri eğitimi en_US
dc.subject Beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutumları en_US
dc.subject Ciddi oyunlar en_US
dc.title Ciddi oyunların ilköğretim 5.Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi başarısı ve fene karşı tutumlarına etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster