Abstract:
Bu çalışma, web tabanlı ciddi oyunların beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutum ve fen başarıları üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 11’i deney, 12’si kontrol grubu olmak üzere toplamda 23 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Fen Bilimleri Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi’ ve "Fen Tutum Ölçeği" kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, ciddi oyunlarla desteklenen öğretim programının beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutumlarında anlamlı bir fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Ancak ciddi oyunlarla desteklenen fen programı ile mevcut program arasında öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarında kontrol grubuna göre anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır.