YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Solak, Burcu
dc.date.accessioned 2022-01-19T08:26:59Z
dc.date.available 2022-01-19T08:26:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12452
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günlük hayatın içine giren bilgisayar ve internet kullanımı eğitimdeki yaklaşımları da etkilemiştir. Ters yüz edilmiş öğrenme modeli aracılığıyla Bloom taksonomisinde yer alan alt bilişsel basamaklar sınıf dışına taşınırken, üst bilişsel basamaklar sınıf içinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler, öğretmen tarafından hazırlanan müfredatla paralel halde giden ders içeriklerine sınıf dışında kendi öğrenme hızında ulaşırken, sınıfa bu bilgilerle gelerek öğrendiklerinin pekişmesini sağlamaktadır. Bu araştırmada, ters yüz edilmiş öğrenme modeli kullanılmış, bu modelin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi ve kavram yanılgılarının düzeltilip düzeltilemediği incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu İstanbul ili Bağcılar ilçesinde yer alan bir özel okulun 8. sınıfına giden 38 öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında 8. sınıf müfredatında yer alan “Maddenin Isı ile Etkileşimi” konusunda pandemi sürecinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulanarak ders anlatılırken, kontrol grubuna mevcut öğrenme modeli uygulanarak aynı konular anlatılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarındaki değişikliği belirlemek için “Akademik Başarı Testi”, kavram yanılgılarını belirlemek ve bunların giderilip giderilmediğini gözlemlemek için ise “İki Aşamalı Kavram Testi” uygulanmıştır. Ön test ve son test uygulanarak bu modelin hem akademik başarıya etkisindeki değişiklikler hem de kavram yanılgıları üzerindeki değişiklikler veri olarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız t-test ve bağımlı t-test yapılarak istatistiksel bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen istatistiksel bulgulara göre, ters yüz edilmiş öğrenme modeli öğrencilerin akademik başarı puanlarında anlamlı bir fark oluşturmamışken, akademik başarı puanlarının yüzdeleri karşılaştırıldığında deney grubunun daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Bağımlı t-testinden elde edilen verilere göre ise hem deney grubunda hem de kontrol grubunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşmuştur. Öğrencilere uygulanan “İki Aşamalı Kavram Testi” bağımlı t-test bulgularına göre, deney grubu ön test ve son test verilerinde anlamlı bir farka ulaşılmışken, kontrol grubu ön test ve son test verilerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ters yüz edilmiş öğrenme modeli kavram yanılgılarının giderilmesinde etkili olduğu söylenebilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Ters yüz edilmiş öğrenme modeli en_US
dc.subject Akademik başarı testi en_US
dc.subject Harmanlanmış öğrenme en_US
dc.title Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster