YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bediroğlu, Rumeysa
dc.date.accessioned 2022-01-19T10:30:50Z
dc.date.available 2022-01-19T10:30:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12458
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarıyla dijital materyal geliştirme öz-yeterliğinin cinsiyet, üniversite, sınıf, daha önceden Web 2.0 ile ders içeriği geliştirme, daha önceden dışarıdan bilgisayar eğitimi alma ve internette geçirilen süre değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Korkmaz, Arıkaya ve Altıntaş (2019) tarafından oluşturulmuş olan “Öğretmenlerin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa ve Marmara Üniversitesi’nde Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören 450 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler 2020-2021 Bahar yarıyılında toplanmıştır. Veriler analiz edilirken SPSS 25 paket programından yararlanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız Örneklem t Testi kullanılmıştır. Ek olarak aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Çalışma bulgularına göre fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital materyal geliştirme öz-yeterlikleri orta düzeydedir. Öğretmen adaylarının dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterliği cinsiyete ve daha önceden dışarıdan bilgisayar eğitimi almalarına göre anlamlı bir farklılık göstermezken; okudukları üniversiteye, eğitim gördükleri sınıfa göre, günlük internet kullanım sürelerine göre ve daha önce Web 2.0 kullanarak içerik geliştirmelerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Dijital öğretim materyali en_US
dc.subject Eğitimde teknoloji en_US
dc.subject Web 2.0 araçları en_US
dc.subject Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı en_US
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster