Özet:
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarıyla dijital
materyal geliştirme öz-yeterliğinin cinsiyet, üniversite, sınıf, daha önceden Web 2.0
ile ders içeriği geliştirme, daha önceden dışarıdan bilgisayar eğitimi alma ve
internette geçirilen süre değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip
göstermediğini incelemektir.
Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak Korkmaz, Arıkaya ve Altıntaş (2019) tarafından
oluşturulmuş olan “Öğretmenlerin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-Yeterlik
Ölçeği” kullanılmıştır.
Çalışmanın örneklemini Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa ve Marmara Üniversitesi’nde Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda
öğrenim gören 450 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler 2020-2021 Bahar
yarıyılında toplanmıştır.
Veriler analiz edilirken SPSS 25 paket programından yararlanılmıştır. Nicel verilerin
analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız Örneklem t Testi
kullanılmıştır. Ek olarak aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri
hesaplanmıştır.
Çalışma bulgularına göre fen bilgisi öğretmen adaylarının dijital materyal geliştirme
öz-yeterlikleri orta düzeydedir. Öğretmen adaylarının dijital öğretim materyali
geliştirme öz-yeterliği cinsiyete ve daha önceden dışarıdan bilgisayar eğitimi
almalarına göre anlamlı bir farklılık göstermezken; okudukları üniversiteye, eğitim
gördükleri sınıfa göre, günlük internet kullanım sürelerine göre ve daha önce Web
2.0 kullanarak içerik geliştirmelerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir.