YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İşbirlikli öğrenme ile zenginleştirilmiş ARCS motivasyon modelinin İngilizce öğrenim motivasyonuna etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Önce, Elif Büşra
dc.date.accessioned 2022-01-20T11:38:04Z
dc.date.available 2022-01-20T11:38:04Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12477
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenme motivasyonunu artırmak için işbirlikli öğrenme ile zenginleştirilmiş ARCS Motivasyon Modeli kullanılmıştır. Tasarım tabanlı yaklaşımın kullanıldığı bu çalışmada, İngilizce öğretiminde kullanılan bu modelin İngilizce öğrenme motivasyonuna etkisi incelenmiştir. İngilizce dersine ait eating disorders konusunun öğretimi, bu modele göre tasarlanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İstanbul’da bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıfında öğrenim görmekte olan ARCS motivasyon modelinin uygulandığı deney grubu (n=23) ve geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu (n=24) ile yürütülmüştür. Öğrenci motivasyonları, “Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi” ile öğrencilerden doldurulması istenen araştırmacı tarafından hazırlanmış Öğrenme Günlükleri kullanılarak ölçülmüştür. Verilerin analizi için İlişkili Örneklemler t-Testi ve İlişkisiz Örneklemler t-Testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubunun Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği alt boyutlarından aldıkları puan ortalamaları arasında toplam faktörlerde (dikkat, uygunluk, güven ve doyum) ve birinci faktörde (dikkat ve uygunluk) istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. İçerik analizi sonucunda ise Öğrenme Motivasyonu Teması içerisinde Duygusal ve Sosyal Etki olmak üzere iki temel kategori bazında katılımcılar ARCS Motivasyon modelini etkili bulduklarını ifade etmişlerdir. Bu çalışmadan hareketle, işbirlikli öğrenme ile zenginleştirilmiş ARCS motivasyon modelinin İngilizce öğrenme motivasyonunu arttırdığı söylenebilir. Böylelikle, İngilizce ders kitaplarının bu modele göre hazırlanması sağlanabilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İngilizce öğrenme motivasyonu en_US
dc.subject Motivasyonel tasarım modeli en_US
dc.subject ARCS motivasyon modeli en_US
dc.subject İşbirlikli öğrenmeye dayalı tasarım en_US
dc.title İşbirlikli öğrenme ile zenginleştirilmiş ARCS motivasyon modelinin İngilizce öğrenim motivasyonuna etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster