YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Araştırma görevlilerinin öğretimsel gelişimlerine yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Beste
dc.date.accessioned 2022-01-20T11:45:34Z
dc.date.available 2022-01-20T11:45:34Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12478
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Son yıllarda, alanında nitelikli, iyi eğitim almış ve yetkinlik sahibi bireylere duyulan ihtiyaç artmıştır. Bunun yanı sıra, üniversite sayılarındaki artış ve bunun sonucunda bir rekabet ortamı oluşması, üniversitelerdeki eğitimin niteliğinin ve öğretim elemanlarının yetkinliğinin de incelenmesi gereken önemli bir unsur haline getirmiştir. Bu araştırmada, İstanbul ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde ders vermekte olan araştırma görevlilerinin öğretimsel gelişimlerine yönelik bakış açılarının bilgi sahibi olma ve ihtiyaç duyma boyutları ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak tarama modellerinden tekil tarama modeli ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde görevli araştırma görevlileri olarak tanımlanmıştır. Üniversitenin personel daire başkanlığının internet sitesinden elde edilen verilere göre, 2018-2019 öğretim yılında üniversite bünyesinde bulunan 11 fakülte ve bunlara bağlı olan 45 bölümde toplam 577 araştırma görevlisi bulunmaktadır. Katılımcılara dört ana başlıktan oluşan, iki boyutlu, otuz maddelik bir anket uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programında bağımlı örneklem t test ve bağımsız örneklem t test kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan bağımsız örneklem t-test analizlerine göre bilgi sahibi olma boyutunda cinsiyet değişkenine bakıldığında sadece bir başlıkta anlamlı farklılık bulunmuştur. Kadro maddesi değişkeninde ise üç başlıkta anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Öğrenim durumu değişkeninde ise iki başlıkta anlamlı farklılık gözlemlenmiştir. Bağlı bulunulan enstitü değişkeninde ise hiçbir başlıkta anlamlı farklılık gözlemlenmemiştir. İhtiyaç duyma boyutunda cinsiyet, kadro maddesi, öğrenim durumu ve bağlı bulunulan enstitü değişkeni incelendiğinde hiçbir değişken hiçbir başlıkta anlamlı farklılık göstermemiştir. Araştırma görevlilerinin genel bilgi sahibi olma durumları 3,45 aritmetik ortalama ile “çok bilgi sahibiyim” olarak bulunurken, genel ihtiyaç duyma durumları 3,11 aritmetik ortalama ile “kararsızım” derecesinde bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre araştırma görevlilerinin bilgi eksiklerinin olduğu ve bu bilgilere bazı alanlarda ihtiyaç duydukları söylenebilir. Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgular doğrultusunda değerlendirmelerde ve önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Mesleki gelişim alanı ve modelleri en_US
dc.subject Mesleki gelişimin boyutları en_US
dc.subject Öğretimsel gelişim alanı en_US
dc.subject Araştırma görevlileri en_US
dc.title Araştırma görevlilerinin öğretimsel gelişimlerine yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster