DSpace Repository

Beliren yetişkinlerde ve genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımının ve ilişki doyumunun aldatmaya yönelik niyeti yordaması

Show simple item record

dc.contributor.author Gülkanat, Gözde
dc.date.accessioned 2022-01-20T12:16:49Z
dc.date.available 2022-01-20T12:16:49Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12483
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Romantik ilişkileri ve evlilikleri önemli derecede olumsuz etkileyen ve boşanmaların en önemli nedenleri arasında gösteren aldatmayı yordayan değişkenlerin ortaya konmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle bu araştırmada beliren yetişkinlerde ve genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımının ve ilişki doyumunun aldatmaya yönelik niyeti yordamasındaki rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmacının, çeşitli sosyal medya hesapları üzerinden ve Facebook'ta yer alan bazı gruplar aracılığı ile ulaştığı evli, nişanlı ya da romantik bir ilişkisi olan 438 yetişkin birey oluşturmaktadır. Katılımcıların 338'i (%77.2) kadın ve 100'ü (%22.8) erkektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler "Aldatmaya Yönelik Niyet Ölçeği","Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği - Yetişkin Formu", "İlişki Doyumu Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi "SPSS 24 for Windows" paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Öncelikle bütün katılımcıların puanların normal dağılım gösterip göstermediği incelenmiştir. Normal dağılımın incelenmesinde çarpıklık ve basıklık katsayıları incelenmiştir. Ardından veriler bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, ve çoklu regresyon analizi kullanılarak incelenmiştir. Etki büyüklüğünün hesaplanmasında Cohen d ve Eta Kare kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların aldatmaya yönelik niyet düzeylerinin cinsiyet, ilişki durumu, üye olunan sosyal medya sitesi sayısı ve COVID-19 pandemisinde sosyal medya kullanım süresine göre farklılık gösterdiği; ancak yaş ve eğitim düzeyine farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca araştırmanın sonucunda, sosyal medya kullanımının ve ilişki doyumunun aldatmaya yönelik niyet düzeyini anlamlı olarak yordadığı da bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Aldatmaya yönelik niyet, sosyal medya kullanımı, ilişki doyumunun aldatmaya yönelik niyet düzeyini anlamlı olarak yordadığı da bulunmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Aldatmaya yönelik niyet en_US
dc.subject Sosyal medya kullanımı en_US
dc.subject İlişki doyumu en_US
dc.title Beliren yetişkinlerde ve genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımının ve ilişki doyumunun aldatmaya yönelik niyeti yordaması en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account