Özet:
Bu çalışmada İngilizce dersinde işbirlikli öğrenme tekniğinin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimine etkisi araştırılmıştır. Bu araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma, İstanbul ili Kartal ilçesinde Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi'nde dokuzuncu sınıfı okuyan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 35, kontrol grubunda 35 olmak üzere toplam 70 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasındaki ayrımı tespit etmek için t testi analizleri yapılmıştır. Deney grubunun ''UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilimi''den aldıkları ön test ve son test puanları karşılaştırılmış ve son test puanı açısından değişiklik gözlemlenmiştir. Deney ve kontrol grubunun UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği'nden aldıkları son test puanları karşılaştırılmış ve bu puanlar açısından deney grubunun lehine anlamlı sonuç çıkmıştır. Deney ve kontrol grubunun UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği'nin katılım, bilişsel olgunluk, yenilikçilik alt boyutlarının son test puanları karşılaştırılmış ve bu grupların eleştirel düşünme eğilimi ölçeğinin katılım ve yenilikçilik son test puanları arasında değişiklik olurken, bilişsel olgunluk son test puanları arasında değişiklik saptanmamıştır.