YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İngilizce hazırlık programı öğrencilerinin akademik motivasyon kaygı ve tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akpur, Uğur
dc.date.accessioned 2022-01-20T13:52:21Z
dc.date.available 2022-01-20T13:52:21Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12493
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık programına devam eden öğrencilerin motivasyon, kaygı ve tutum düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı modeli belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 akademik yılı, Güz yarıyılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Temel İngilizce Bölümüne (Hazırlık) devam eden, 631 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin, sahip oldukları motivasyon düzeylerini belirlemek için „Akademik Motivasyon Ölçeği‟, kaygı düzeylerini belirlemek için „Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği‟ ve tutumlarını belirlemek amacıyla da „İngilizceye Yönelik Tutum Anketi‟ kullanılmıştır. Öğrencilerin, Güz yarıyılı boyunca hazırlık sınıflarında aldıkları notlar da akademik başarı göstergesi olarak alınmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS 21.0 ile AMOS 22.0 programları yardımıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda denenmek üzere öne sürülen ilk model test edilmiş ve uyum indekslerine göre yapılan değişikliklerden sonra doğrulanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumları ile yabancı dil sınıf kaygıları arasında; dışsal motivasyon düzeyleri ile yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri arasında, ayrıca içsel motivasyon düzeyleri ile yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri arasında anlamlı ve olumsuz bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Buna karşın, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumları ile içsel motivasyon düzeyleri arasında, dışsal motivasyon düzeyleri ile İngilizceye yönelik tutumları arasında ve içsel motivasyon düzeyleri ile dışsal motivasyon düzeyleri arasında anlamlı ve olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca, yabancı dil sınıf kaygı düzeylerinin aksine, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutum ve içsel motivasyon düzeylerinin akademik başarıyı yordamada anlamlı bir güce sahip olduğu anlaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında İngilizce Hazırlık Programı öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, yabancı dil sınıf kaygısı, içsel ve dışsal motivasyon düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü model olarak önerilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Motivasyon ve öğrenme en_US
dc.subject Yabancı dil kaygısı en_US
dc.subject Akademik motivasyon en_US
dc.title İngilizce hazırlık programı öğrencilerinin akademik motivasyon kaygı ve tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster